4. tips voor het creëren van een sterke SEO strategie

Consumenten zijn tegenwoordig goed thuis in het uitgebreid onderzoeken van producten voordat ze deze kopen. Denk er eens over na: hoe vaak google je een product of merk om reviews en vergelijkingen op te zoeken, voordat je de beslissing neemt om iets te kopen?

De zoekresultaten van Google kunnen elke verkoop maken of breken, dus het is belangrijk voor alle bedrijven, groot en klein, om te optimaliseren, wat consumenten over hen zien tijdens hun onderzoeksproces. Daarom is zoekmachineoptimalisatie, beter bekend als SEO, een doorlopend, integraal onderdeel van elke succesvolle verkoop- en marketingstrategie. Sterke SEO is de sleutel tot het bereiken van uw publiek om aan hen te verkopen en een belangrijk middel om autoriteit te verwerven in uw hoek van de markt. Overweeg de volgende tips om een SEO strategie te maken of te verbeteren die uw bedrijf helpt slagen.

1. Focus op content

U wilt dus het enige bedrijf zijn dat opduikt wanneer uw doelgroep zoekt naar uw niche, product of dienst. Denk aan jezelf en je team contentmakers en curatoren. Vul de resultaten van zoekopdrachten in met relevante content van hoge kwaliteit. Om dit te doen, moet u ervoor zorgen dat u weet wat potentiële, huidige en voormalige klanten vragen, anticiperen op wat ze zullen vragen en uw content afstemmen op die behoeften.

Vul uw website regelmatig met nieuwe content. Blogs zijn een geweldige plek voor klantgerichte content om te leven. Vergroot het bereik van uw content door deze te delen op sociale media. Een andere basis voor het maximaliseren van de content effectiviteit is het gebruik van de juiste SEO-zoekwoorden en -zinnen. Door dergelijke termen en woordgroepen aan uw content toe te voegen, kunt u uw positie in de zoekmachines voor die termen verbeteren. Als u nog geen lijst met zoekwoorden heeft, is het een goed startpunt om een tool zoals Google Keyword Planner voor SEO te gebruiken.

2. Geef prioriteit aan technische SEO

Om een robuuste SEO-strategie op te bouwen, is het belangrijk om prioriteit te geven aan de technische aspecten van uw website. Om dit te doen, moet u zich concentreren op de infrastructuur van de website in plaats van op de content. Mijn beste advies als het gaat om technische SEO, is om met een ontwikkelaar samen te werken om ervoor te zorgen dat uw site-architectuur is geoptimaliseerd voor succes. Een webontwikkelaar kan ervoor zorgen dat uw website en server zijn gebouwd om de voordelen van backlinking te benutten en bevorderlijk zijn voor het bieden van een positieve gebruikerservaring. Dit onderdeel van de SEO-strategie is cruciaal, om ervoor te zorgen, dat uw site correct wordt gecrawld en geïndexeerd, zodat mensen u kunnen vinden wanneer ze op Google zoeken.

3. Weet dat gebruikerservaring belangrijk is … Veel

Naast ervoor te zorgen dat zoekmachines uw websitepagina’s kunnen vinden, crawlen en indexeren, is een ander belangrijk element om uw positie in de zoekresultaten te verbeteren het beantwoorden van de intentie van de zoekers. (SEO search intent) Hoewel het algoritme van Google regelmatig evolueert, is het over het algemeen bedoeld om prioriteit te geven aan pagina’s die het beste antwoord geven op de zoekopdracht van elke zoeker. Kijken welke zoekwoorden het populairst zijn, is een geweldige manier om de intentie te bepalen. Met SEO-onderzoekstools kunt u zien welke zoekwoordvarianten het meeste volume en concurrerende dichtheid hebben en de hoogste kosten per klik. Deze variabelen

kunnen ons inzicht geven in de termen en content waarnaar mensen zoeken, wat ons de mogelijkheid geeft om zoekers de best mogelijke waarde en informatie te bieden.

Ook visuals, zoals video’s, infographics en foto’s, kunnen de gebruikerservaring enorm verbeteren. Beelden zijn aantrekkelijk voor websitebezoekers en ik heb ontdekt dat ze kunnen helpen om ze langer op de pagina te houden. Zorg er altijd voor, dat u uw multimediabestanden op de juiste manier comprimeert om ervoor te zorgen, dat de laadtijd van uw pagina niet te lang is. U kunt afbeeldingen verder optimaliseren door alt-tekstbeschrijvingen in uw afbeeldingen op te nemen, waardoor zoekmachines uw site kunnen crawlen en de afbeeldingen kunnen begrijpen, terwijl ook uw op afbeeldingen gebaseerde zoekresultaten worden verbeterd.

Gebruikerservaring

Om de gebruikerservaring te verbeteren, is het ook belangrijk om te weten vanaf welke apparaten zoekers naar uw website komen. Eigenlijk is het mobiel vriendelijk houden van de content en de interface een randvoorwaarde.

Het algoritme verandert regelmatig, dus het is belangrijk om de basisprincipes van een sterke SEO-strategie te kennen, maar het is ook belangrijk om constant te testen. Het uitvoeren van A/B-tests op trefwoorden, call-to-action (CTA’s), aantal woorden, afbeeldingen en meer kan u enig inzicht geven in wat wel en niet werkt.

4. Weet wat werkt voor de concurrentie

De eerste stap om uw concurrenten te verslaan met SEO, is weten wat voor hen werkt. Voer een competitieve SEO-analyse uit door de links, zoekwoorden en content te onderzoeken die uw concurrenten gebruiken. Begin met het vergelijken van uw belangrijkste zoekwoorden met die van hen. Er zijn online tal van tools voor concurrentieanalyse beschikbaar die een waardevolle investering zijn, aangezien u regelmatig SEO-onderzoek van concurrenten moet doen om kansen voor verbetering te vinden. Analyseer bijvoorbeeld hun best presterende content en maak er een betere versie van. Structureer uw content over hetzelfde onderwerp op een manier die beter past bij de bedoeling van de zoeker. Onderzoek hun backlink strategie en implementeer nieuwe linkmogelijkheden om uw domeinautoriteit op te bouwen.

SEO is een voortdurende strijd voor elk bedrijf. Het vereist dat marketingprofessionals wendbaar blijven en een constante bereidheid hebben om te leren en te evolueren. Met de juiste spelers in uw team, een sterke website, een hybride mix van betaalde en organische verkeersstrategieën en een toewijding aan het creëren van hoogwaardige content, moet uw SEO-strategie worden afgemaakt om te slagen. Het belangrijkste om te onthouden is dat SEO een lange termijn spel is. Zie het als een sport – er is een team voor nodig, wat oefening, overwinningen, verliezen en competitie om beter en sterker te worden.

Herman is een SEO consultant en Content marketeer uit Den Haag. Tevens is hij eigenaar van SEO bureau Connect your World. Bel 06-41226543 voor meer info.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *