Wat doet een administratief medewerker?

Wil je jouw positie op de arbeidsmarkt versterken of wil je na een lange tijd weer aan de slag gaan in een goede functie? Een van de meest gevraagde functies is die van administratief medewerker. Wat doet een administratief medewerker? Een administratief medewerker voert verschillende werkzaamheden uit. In de eerste plaats beantwoord je telefoontjes, stuur je mails en maak je afspraken. Verder archiveer je documenten, houdt je dossiers bij en controleer je formuleren. Er zijn nog veel meer taken die je kunt uitvoeren als administratief medewerker: welke taken dit precies zijn hangt af van het bedrijf waar je aan de slag gaat. Tijdens de opleiding tot administratief medewerker leer je alle belangrijke basisvaardigheden.

Alle administratief medewerker werkzaamheden

Wanneer je administratief medewerker bent, houdt je je vooral bezig met kantoorwerk. Je krijgt te maken met diverse collega’s, zoals personeelsmanagers, boekhoudkundige medewerkers en commercieel medewerkers binnendienst. Houd je van afwisselende werkzaamheden, schakel je snel tussen diverse taken en staat de klant op de eerste plek? Dan is de functie van administratief medewerker wellicht iets voor jou. Het is binnen deze functie ook mogelijk om voor een specialisatie te kiezen. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor een specialisatie als secretarieel medewerker, receptioniste of bedrijfsadministratief medewerker. Bij Fabius kun je eerst de opleiding administratief medewerker volgen: zodra je deze hebt afgerond kun je meteen aan de slag, maar je kunt ook nog een van de vele vervolgopleidingen kiezen. Zo kun je jezelf nog waardevoller maken voor een bedrijf, maar ook volop in jezelf investeren.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *